19 maart 2015

20 maart 2015 - Mexico-stad, Mexico

Wat een dag vandaag! We zijn na een paar uurtjes slaap om 07.30 opgestaan om ons klaar te maken en onze koffers in te pakken. We zijn gaan ontbijten & Juan is aangeschoven. Na het ontbijt hebben we een hele goede bespreking gehad over hoe we het nu allemaal verder gaan doen. Iedereen heeft een aantal taken op zich gekregen die we de komende tijd gaan uitwerken. Het is zo'n gave kans en alles komt zo op ons pad! Juan is echt een schat en we zijn altijd welkom. We hebben hele goede dingen afgesproken en binnenkort gaat het dus echt allemaal officieel worden. Ons echte eigen bedrijf in Nl en México. Ben zo enthousiast! Na dit gesprek hebben we even met z'n allen bij elkaar gezeten en het verloop van de samenwerking besproken. Als je twee weken 24/7 samen ben, verloopt dit niet altijd op rolletjes! Twee goede gesprekken gehad voor 12'en haha. Om 12 uur zijn we vertrokken naar México city. Het was een lange rit, veel verkeer. Rond half 4 kwamen we in México city aan. Toen we bijna bij ons hotel waren waren bijna alle straten afgesloten vanwege protesten bij het Zócalo. Ons geboekte hotel lag niet in een veilige plek vertelde Mario (onze taxi chauffeur) ons gelijk. We zijn er naar toe gereden door allemaal smalle straatjes maar het raam mocht niet op een kiertje open voor de veiligheid. Ook mochten we niet uitstappen en de deur was op slot. Dit was even spannend natuurlijk.... Toen we voor het hotel stonden hebben we besloten het niet te doen. We hebben nu zulke leuke dingen meegemaakt dat we het niet slecht willen afsluiten. Dus Mario is gaan bellen met ons oude vertrouwde hotel PF. Er was eerst niets mogelijk maar uiteindelijk hebben LouLou en ik onze charmes in de strijd gegooid bij de manager en toen is het gelukt! We hebben nu gelukkig een kamer voor 2 nachten. Ik ben opgelucht dat we weer lekker in zona rosa zijn; zo leuk hier! Dus vandaag was een heftige dag met veel indrukken! We hebben onze spullen uiteindelijk ff op de kamer gezet en zijn lekker door zona rosa gaan lopen op zoek naar een restaurantje. We hebben weer bij een Italiaan gegeten, dit keer wel de beste tot nu toe!! Weer een lekkere pasta op met alleen verse tomaten en basilicum. Ik had zo'n honger dat ik er eigenlijk nog 1 wilde bestellen haha. Toen maar besloten crêpes met suiker te nemen als toetje!! Was heel lekker. Na het eten zijn we weer teruggelopen naar het hotel (dit keer via een snellere route dan op de heenweg haha). In het hotel ben ik een tijd bezig geweest met het voorbereiden van nog een business meeting! Morgen mag ik naar Schneider komen voor een gesprek met de marketing en communicatiemanager! Loulou gaat mee om notulen te maken en Marcel ook. Ik heb allemaal dingen opgeschreven & uitgewerkt over online marketing, dus ik hoop dat hij onder de indruk is hiervan! Mario komt ons om 10.00 ophalen, 11.00 hebben we de afspraak! Ik heb er zin in & ga m'n best doen. S'middags hebben we nog lekker vrij dus dat kunnen we zelf invullen. S'avonds gaan we weer stappen met de studenten, die zitten hier ook ergens in de buurt vanaf vandaag! De tijd gaat nu echt opschieten, nog maar 2 nachtjes hier. Het lijkt alsof ik hier al ZO lang ben haha. Ik ben blij dat ik m'n blog heb bijgehouden want ik kan het nooit allemaal onthouden. Ik ga nu even relaxen!

Adios, Rochelle

1. Marian:
    20 maart 2015
    Hola liefje
    Zeker wat een dag! En wat een emoties. Maar gelukkig wel goed afgesloten.
    Dat jullie nu ook echt je eigen bedrijfje hebben en gaan exporteren is wel heel bijzonder.
    Kan me voorstellen met zo' n groep dat je af en toe even bij elkaar moet zitten om wat uit te praten.
    Geweldig dat je een afspraak bij Schneider hebt zeg. En dat Lou mee gaat om te notuleren haha.
    Hebben jullie ook nog wat van Axa gehoord?
    Wat eng om mee te maken dat je in zo' n onveilige buurt zat maar wel goed om te zien ( terwijl je in taxi zit) dat dit ook bestaat want tot nu toe waren jullie steeds in een beschermde omgeving.
    Wel heel grappig dat blijkbaar de goede buurt van jullie vorige hotel de zona rosa heet want normaal gesproken is dat in een stad juist niet de goede buurt.
    Goed opgelost!
    Heel veel sucses vandaag bij Schneider. Fijne dag verder en idd gaat het nu opschieten. Nog 2 nachtjes en dan staan we weer op Schiphol.

Buen dias gran abrazo xxxxxxxxxM
  2. Remco:
    20 maart 2015
    Mooi opgelost zo alle 'hobbeltjes'. Succes bij Schneider en veel plezier nog vandaag!